Social media - moda, czy nowy kanał pozyskiwania klientów

nie o FBFacebook - najbardziej znany na świecie serwis społecznościowy, który ma swoich wiernych fanów, zwykłych użytkowników i wielu przeciwników....Dla niektórych wielkim wyrażeniem indywidualizmu jest usunięcie konta na FB lub

Social media - moda, czy nowy kanał pozyskiwania klientów fanpage dla firm
Wykorzystaj social media do tego, żeby pozyskać nowych klientów. Wejdź na lepszy poziom kontaktu z klientami, zadbaj o znaczenie twojej firmy w internecie. Chcesz wiedzieć więcej?

Ogólnie o FB

Facebook - najbardziej znany na świecie serwis społecznościowy, który ma swoich wiernych fanów, zwykłych użytkowników i wielu przeciwników....Dla niektórych wielkim wyrażeniem indywidualizmu jest usunięcie konta na FB lub głośne krytykowanie tego portalu. Nie ma chyba osoby, która nie znałaby Facebooka i nie miała na jego temat nic do powiedzenia. Cóż - Facebook to przede wszystkim jednak bardzo rozbudowany komunikator, który umożliwia dzielenie się ze światem tymi informacjami, którymi chcemy się podzielić. Pozwala na utrzymanie dużej sieci kontaktów - w każdej chwili możemy dotrzeć do kogoś, kogo nie widzieliśmy od lat.


Czy twoja firma potrzebuje fanpage na Facebooku?

Zanim wpadniesz na pomysł - "zróbmy sobie Facebooka", zastanów się, czy twoja firma tego potrzebuje. Jeżeli masz wybitnie lokalny zasięg, to może nie mieć sensu.

Przede wszystkim ludzie korzystają z mediów społecznościowych w celach rozrywkowych. Spędzają w ten sposób swój wolny czas. Nie mają wtedy nastroju do podejmowania decyzji konsumenckich. Sprawdza się promowanie firm nastawionych na rozrywkę - puby, restauracje, kina, itd. Ale czy sprawdzi się promowanie w ten sposób innych usług, jak na przykład warsztatów samochodowych? No raczej słabo. W tym celu ludzie nie używają facebooka, ale Google.

Social media ma sens jako uzupełnienie promowania firmy w internecie. Jednak samo w sobie jest formą reklamy tak samo mało skuteczną jak billboard.


Facebook z Wikipedii:

Facebook ? serwis społecznościowy, w ramach którego zarejestrowani użytkownicy mogą tworzyć sieci i grupy, dzielić się wiadomościami i zdjęciami oraz korzystać z aplikacji, będący własnością Facebook, Inc. z siedzibą w Menlo Park. W styczniu 2014 liczba użytkowników na całym świecie wynosiła około miliarda, a co miesiąc wgrywanych jest ponad 1 mld zdjęć oraz 10 mln filmów, których obecnie jest 265 miliardów4. Średni wiek użytkownika serwisu to 22 lata4. Dane zgromadzone na Facebooku to ponad 980 petabajtów, co 24 godziny przybywa ponad 0,5 petabajta5.

Projekt został uruchomiony 4 lutego 2004 na Uniwersytecie Harvarda (w stanie Massachusetts) i był początkowo przeznaczony przede wszystkim dla uczniów szkół średnich i studentów szkół wyższych (college?ów, uniwersytetów). Jego głównym autorem jest Mark Zuckerberg (obecnie pełni on funkcję CEO). Serwis zatrudnia ok. 1000 pracowników (stan na sierpień 2009)6. Planowane przychody przekroczą 150 mln USD (2008)7. We wrześniu 2009 założyciel Facebooka poinformował na swoim blogu, że Facebook po raz pierwszy przestał przynosić straty i zaczął pokrywać swoje koszty operacyjne oraz inwestycje w nowe serwery.

W marcu 2008 autor portalu, 23-letni Mark Zuckerberg, plasując się na 735. miejscu rankingu Forbesa zestawiającego najbogatszych ludzi świata, został najmłodszym miliarderem świata (1,5 mld USD)78.

W październiku 2010 na ekrany kin wszedł film The Social Network ukazujący historię portalu Facebook (pierwotnie TheFacebook) i jego założycieli. W zakończeniu filmu podano szacunkową wartość portalu i wynosiła ona 25 miliardów dolarów.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Facebook


Pamiętaj o konsekwencjach

To, jaki wizerunek prezentujemy w sieci zależy tylko i wyłącznie od nas. Media społecznościowe pozwalają na pełną kontrolę, dzięki czemu możemy wykreować bardzo dobry wizerunek. Jednak często ludzie pozwalają sobie w internecie na więcej luzu, co potrafi mieć przykre konsekwencje. Jeśli narzekasz na swojego szefa na Facebooku to nie zdziw się, jeśli następnego dnia zobaczysz na biurku wypowiedzenie. Często traktujemy te media zbyt swobodnie, a przecież nic stamtąd nie zginie i teoretycznie WSZYSCY mogą zobaczyć nasze zdjęcia i wpisy. Warto o tym pamiętać, bo internet nie zapomni :).


Facebook kontra marketing

Czy da się zyskać na firmowym fanpage? Da się. Obecność na Facebooku ma sens, trzeba jednak dobrze to medium wykorzystać. Jest to świetne narzędzie do budowania dobrego PR. można utrzymać dzięki niemu bezpośredni kontakt ze swoimi klientami. Jeszcze lepiej - można tworzyć listy mailingowe, promować swoje oferty lub firmowego bloga, można zainwestować w konkursy, które dobrze wpłyną na wizerunek firmy. Trzeba jednak zarządzić firmowym fanpagiem dobrze i przede wszystkim - spójnie.