Druk wielkoformatowy i małonakładowy. O druku jako takim

owanych na materiale banerowym, folii i papierze. Ta technika stosowana jest bardzo często do zagospodarowania powierzchni billboardów, do produkcji banerów reklamowych, tablic, szyldów, plakatów, materiałów reklamowych do kaseton

Druk wielkoformatowy i małonakładowy. O druku jako takim

Krótka definicja druku wielkoformatowego w Wikipedii

Druk wielkoformatowy to inaczej solwentowy lub lateksowy druk cyfrowy, czyli nowoczesna technologia stosowana do produkcji form drukowanych na materiale banerowym, folii i papierze. Ta technika stosowana jest bardzo często do zagospodarowania powierzchni billboardów, do produkcji banerów reklamowych, tablic, szyldów, plakatów, materiałów reklamowych do kasetonów, stojaków, potykaczy, czy też roll-up?ów.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Druk_wielkoformatowy


Techniki graficzne. Cytat z Wikipedii

Techniki graficzne dzielone są na grupy ze względu na sposób opracowania matrycy (np. cięcie, trawienie) i materiał, z którego jest zrobiona (np. drewno, gips, miedziana płyta). Istnieją trzy podstawowe grupy:

1. techniki druku wypukłego polegają na żłobieniu w matrycy linii i płaszczyzn, które mają pozostać niewydrukowane ? na odbitce ślad pozostawią wypukłe części formy drukowej; są to m.in. drzeworyt, kamienioryt, linoryt, gipsoryt, pirografia, cynkoryt, korkoryt, fleksografia;
2. techniki druku wklęsłego polegają na żłobieniu lub trawieniu w matrycy linii i płaszczyzn, które odbiją się na papierze:
techniki suche (ryte): miedzioryt, staloryt, sucha igła (suchoryt), ceratoryt, kamienioryt, mezzotinta (sztuka czarna);
techniki trawione: akwaforta, akwatinta, miękki werniks, odprysk, heliograwiura, fluoroforta;
techniki metalowe ? te z technik suchych i trawionych, które do wykonania matrycy wykorzystują metalową płytkę;
3. techniki druku płaskiego polegają na takim spreparowaniu matrycy, aby część nie pokryta rysunkiem była odporna na przyjmowanie farby drukarskiej; zaliczamy do nich: litografię, algrafię, cynkografię (cynkotypię), monotypię.
Poza tymi trzema grupami istnieje jeszcze druk sitowy oraz druk cyfrowy. Pierwszy różni się od technik z ww. grup tym, że farba jest przetłaczana przez matrycę, a wykorzystywany jest w technice serigrafii. Druk cyfrowy natomiast, w odróżnieniu od reszty, nie wymaga użycia formy drukowej.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Grafika


Rozprowadzanie naklejek reklamowych

Naklejki reklamowe projektowane są przez osoby, które fachowo zajmują się wykonywaniem naklejek reklamowych. Znają one bardzo dobrze ofertę sklepu rozprowadzającego naklejki i potrafią wykonywać je w bardzo atrakcyjny sposób. Najpierw muszą przygotować ich odpowiednie projekty, a następnie zająć się ich drukowaniem.

Wszelkie koszty związane z drukowaniem nowych naklejek zostaną oczywiście poniesione przez ich zleceniodawców. Oni także będą odpowiedzialni za samo rozprowadzanie naklejek reklamowych. Trzeba przyznać, że rozprowadzanie naklejek reklamowych może być naprawdę bardzo dobrym sposobem na przekonanie potencjalnych klientów do tego, że warto skorzystać z nowej oferty jednego ze sklepów.